VAK teszt

MELYIK A TE KEDVENC ÉRZÉKSZERVED?

Mindegyik kérdéshez két választ találsz. Jelöld meg azt, amelyik a legközelebb áll hozzád: inkább igaz vagy inkább nem igaz rád. Amikor végeztél kattints a beküldöm gombra. Ezután megjelenik egy értékelés az általad adott válaszok alapján.

A tanuláshoz  preferált érzékszerved az lesz, amelyik a legmagasabb értéket kapja. Ez lesz az az út, amin keresztül az elméd a legkényelmesebben be tudja fogadni és tárolni az információt.

A teszt csak iránymutató. 10 év alatt nem érdemes kitölteni, mert kb. 9-10 éves korra alakulnak ki az, hogy melyik érzékszervedet fogod leginkább használni, amikor információt veszel fel a környezetedből. Ráadásul különböző helyzetekben, különböző módon működhetsz. Ezért figyeld meg magad munka közben és használd együtt az információkat arra, hogy megállapítsd mi a legjobb neked. Jegyezd fel, hogy mikor, milyen módon tanulsz könnyen és hatékonyan. Ez az igazi teszt.

A leghatékonyabb tanulási és rögzítési forma a multiszenzoros tanulás, ami nagyon egyszerű lehet:

  • Olvasd és vizualizáld az anyagot ………… hogy lásd.
  • Olvasd el hangosan a kulcsszavakat, készíts kérdéseket és válaszokat az anyaghoz ……… hogy halld.
  • Írd le a válaszokat a kérdéseidhez és karikázd be a főbb pontokat ……… hogy csinálhasd.

A multiszenzoros tanulás trükkjeit megismerheted workshopjainkon, személyes vagy online tanácsadásaink során.

Az egyes típusok leírását a teszt kitöltése után láthatod.

A teszt teljesen anonim. Ez azt jelenti, hogy nem látom az eredményeket. Ha szeretnéd megőrizni, akkor írd le magadnak vagy a másold ki a böngészőből a teszt eredmény linkjét és küldd el magadnak e-mailben. Így bármikor ismét megnézheted.


 

1.Amikor betűzöl egy szót, próbálod elképzelni a szót (jól néz így ki?)
2.Amikor betűzöl egy szót, kimondod hangosan (jól hangzik?)
3.Amikor betűzöl egy szót, leírod (jó érzés?)
4.Kedvenc művészeti tevékenységed a festészet.
5.Kedvenc művészeti tevékenységed a zenélés, zenehallgatás.
6.Kedvenc művészeti tevékenységed ami mozgással kapcsolatos. Pl. tánc, szobrászat, alkotás.
7.Amikor valaki tevékenységét el akarod ismerni, hajlamos vagy feljegyezni a elismeréséként a munkáját egy jegyzetfüzetbe, papírra vagy írsz neki egy elismerést.
8.Amikor valaki tevékenységét el akarod ismerni, szóban dícséred meg.
9.Amikor valaki tevékenységét el akarod ismerni, hátbaveregeted elismerésként.
10.Folyamatosan beszélsz egyenletes ütemben, logikus sorrendben és egy kicsit tétovázva. A kiejtésed tiszta, érthető.
11.Kicsit gyorsan beszélsz. De nem szereted az üres fecsegést. Sok képi kifejezést használsz beszéd közben pl: ragyogó kilátás.
12.Sokat gesztikulálsz beszéd közben. Cselekvésekről és érzésekről beszélsz szívesebben. A beszéded lassú, hosszú szünetekkel.
13.Amikor emberekkel találkozol, arra emlékszel leginkább, hogy mi hangzott el, ki, mit mondott. Emlékszel a nevükre.
14.Amikor emberekkel találkozol, arra emlékszel leginkább, hogy mit csináltatok együtt / milyen érzelmeket éltek át.
15.Amikor emberekkel találkozol, arra emlékszel leginkább, hogy hogy néztek ki / milyen a környezetük.
16.Amikor filmet, TV-t nézel vagy olvasol egy novellát, arra emlékszel leginkább, hogy milyen a jelenet, a színtér, hogy néztek ki az emberek.
17.Amikor filmet, TV-t nézel vagy olvasol egy novellát, arra emlékszel leginkább, hogy mi történt, a szereplők milyen érzelmeket éltek át.
18.Amikor filmet, TV-t nézel vagy olvasol egy novellát, arra emlékszel leginkább, hogy mi hangzott el, ki, mit mondott, milyen volt a zene.
19.Amikor próbálod értelmezni valakinek a hangulatát, főleg az arckifejezését nézed.
20.Amikor próbálod értelmezni valakinek a hangulatát, a hangjának a tónusára figyelsz.
21.Amikor próbálod értelmezni valakinek a hangulatát, figyeled a mozdulatait.
22.Amikor felidézel egy eseményt, arra gondolsz, hogy mit láttál, az emberek arcára emlékszel, és arra, hogy a dolgok hogy néztek ki.
23.Amikor visszagondolsz egy eseményre, az jut eszedbe, hogy ki, mit csinált / hogy érezte magát.
24.Amikor visszagondolsz egy eseményre, az jut eszedbe, hogy ki, mit mondott / az emberek nevére / a viccekre.
25.Amikor memorizálsz valamit jobb, ha csinálod, többször megismétled, gyakorolsz.
26.Amikor memorizálsz valamit jobb, ha hangosan ismételgeted.
27.Amikor memorizálsz valamit jobb, ha többször leírod.
28.Amikor mérges vagy, elcsöndesedsz és duzzogsz.
29.Amikor mérges vagy, azonnal kitörnek belőled a szavak.
30.Amikor mérges vagy, dobálsz, ütögetsz dolgokat / viharossá válik a környezeted.
31.Amikor lustálkodsz, inaktív vagy, magadhoz vagy másokhoz beszélsz.
32.Amikor lustálkodsz, inaktív vagy, nézel valamit / firkálgatsz / nézel ki a fejedből.
33.Amikor lustálkodsz, inaktív vagy, babrálsz, izegsz-mozogsz, járkálsz, sétálsz.
34.Beszéd közben gyakran használsz ilyen kifejezéseket: Látom. Szükségem van az egészet átlátni. Had világítsam meg a helyzetet. Leírom, hogy mire gondoltam.
35.Beszéd közben gyakran használsz ilyen kifejezéseket: Jól hangzik. Hallak téged. Emlékeztet valamire. Hirtelen bekattant. Mondasz valamit.
36.Beszéd közben gyakran használsz ilyen kifejezéseket: Jó érzés. Sötétben tapogatózok… Fogást találok rajta… Konkrét példára van szükségem. Gyerünk, csináljuk.
37.Amikor tanulsz, akkor inkább beszélsz / eljársz előadásra / megbeszéled valakivel az anyagot.
38.Amikor tanulsz, akkor inkább olvasol / megnézed a szavakat, képeket, diagramokat / vázlatot készítesz.
39.Amikor tanulsz, akkor szeretsz részt venni benne / kézzel fogható dolgot csinálni / kipróbálni / jegyzetet írni.
40.Amikor összeszerelsz új eszközöket, akkor először megnézed az ábrákat, majd elolvasod az utasítást.
41.Amikor összeszerelsz új eszközöket, akkor először megkérdezel valakit, hogyan kell összerakni. Majd megbeszéled magaddal hogyan csinád.
42.Amikor összeszerelsz új eszközöket, akkor először próbálgatod a darabokat összerakni.
43.Amikor koncentrálsz, nagyon zavar a mozgás vagy ha fizikailag zavarnak.
44.Amikor koncentrálsz, nagyon zavarnak a zajok.
45.Amikor koncentrálsz, nagyon zavar a rendetlenség (látványa).

This Post Has 2 Comments

  1. facskoagnes2009

    Számomra korrekt volt a teszt. Azokat az eredményeket mutatta, amire számítottam. Egyetértek Attilával, hogy a multiszenzoros tanulást kell előnyben részesíteni, bármi is a teszt eredménye illetve, hogy nagyon helyzetfüggő a működésünk, az információ rögzítésünk és előhívásunk.

  2. Bár sok kérdés többféleképpen van megfogalmazva, a válaszlehetőségek nem mutatták éppen azt, amelyik szerintem jellemző rám. Így bizonyos kérdéseknél nem a szívem szerint tudtam válaszolni. Ezért az eredmény sem igazán azt mutatja, amilyen módon én magam tanulok – az utolsó helyre került, pedig a gyakorlatban az első helyen van nálam. Mindenesetre érdekes kísérlet volt, bármíly meglepő is 🙂 Köszönöm.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .